Kernwaarden
Sinds september 2018 opereert de AA-organisatie binnen het kader ‘Samen, snel en bereikbaar’. Nu, vijf jaar later, is er reden om dat kader en de daarin opgenomen missie, visie, waarden en principes te actualiseren. In die 5 jaar is het nodige gebeurd, zowel in onze organisatie als in de wereld om ons heen:
- We hebben wereldwijd, maar zeker ook als organisatie, een enorme sprong gemaakt op digitaal vlak;
- De coronacrisis bracht ons, naast veel ellende, ook de nieuwe mogelijkheid van het hybride werken;
- De roep in de samenleving om te komen tot grotere openheid van overheidshandelen, vindt meer en meer gehoor;
- Landelijke drama-dossiers, zoals rond de Kinderopvangtoeslagen, onderstreepten de behoefte aan een overheid met oog en gevoel voor de menselijke maat.
Kijkend met de huidige bril naar ons verhaal uit 2018, constateerden management en directie dat een opfrissing daarvan op zijn plaats was. Kern van die verandering is dat wij de focus vooral leggen op onze houding en gedrag. Immers, mensen maken niet alleen de stad, maar maken ook het verschil in onze dienstverlening naar bestuur en inwoners.
Drie kernwaarden staan hierbij centraal:
Samen: werken voor een goed gezamenlijk resultaat
Samenwerking met de klant en collega’s is vaak voorwaardelijk voor een goed resultaat en de best passende oplossing. Daarbij denken we ruim: onderzoek wie nodig is om vooruit te komen, het resultaat te bereiken of beter te maken, zowel binnen als buiten de organisatie.
Betrokken: de klant écht begrijpen en verder helpen
Betrokkenheid bij klanten én collega’s. Werken met een open vizier en een onderzoekende houding, onbevooroordeeld en respectvol.
Oplossingsgericht: eigenaarschap tonen
We zorgen voor duidelijke opdrachten, met een heldere uitkomst. We stemmen af, nemen verantwoordelijkheid en kijken naar de best passende oplossing.